Cum sa am clienti la mediere ?

 
Brandul personal pentru mediatori sau „De ce prefer sa te platesc pe tine si nu pe concurentul tau?”
Oferim o bijuterie pretioasa intr-o cutie eleganta de catifea, si nu intr-una de carton, deoarece modul de prezentare amplifica valoarea acelei bijuterii si atrage atentia asupra ei. Din acelasi motiv, este necesar sa invatam sa ne punem „sub lumina reflectoarelor”, daca dorim sa fim remarcati si apreciati pentru calitatile noastre. Conceptul de branding personal ne ajuta sa facem exact acest lucru.

Inca de la finalul anului trecut, publicatii internationale serioase de business, precum Forbes sau Business Insider au inceput sa enumere brandingul personal printre abilitatile cele mai importante care trebuie stapanite cu brio in 2013 de catre cei preocupati de cariera lor. Profesionalismul si expertiza reprezinta fundamentul unei reputatii impecabile, insa ele nu ies intotdeauna singure in evidenta, ci trebuie impulsionate si sustinute activ, mai ales pe o piata unde foarte multi specialisti ofera servicii similare.

Multi oameni, mai ales cei care nu lucreaza in sfera marketingului, considera ca brandul este doar o inventie americana importata si la noi, un concept foarte abstract si usor de confundat cu denumirea de marca, logo-ul, sloganul, culorile sau ambalajul. Prin extensie, si brandul personal este asociat cu vedetele tv, politicienii, cantaretii sau alte persoane publice pentru care „doar imaginea conteaza”. Convins de acest lucru, omul obisnuit actioneaza in doua feluri: fie simte ca nu are absolut nicio legatura cu ideea de brand si nu intelege la ce i-ar folosi (pentru ca el nu este „vedeta”), fie cade in capcana formei fara fond si considera ca este suficient sa transmita anumite semnale la nivel exterior (imbracaminte, masina, diplome, declaratii formale, cont pe Facebook si LinkedIn), pentru a iesi in evidenta si a avea un brand.

Insa brandul personal nu este egal cu ceea ce scrii pe LinkedIn, cu hainele tale sau cu cartile de vizita. Acestea sunt doar instrumente care trebuie folosite in urma unei strategii si a unui plan. Brandul tau personal este suma de calitati pentru care esti cunoscut si ceea ce asteapta oamenii de la tine, pe baza experientei anterioare pe care au avut-o cu tine sau pe baza recomandarilor.

Altfel spus, brandul tau personal este
locul pe care il ocupi in mintea oamenilor si modul in care te diferentiezi de alti profesionisti din bransa ta, cum te percep ceilalti, ce le vine in minte si ce simt cand se gandesc la tine.

Brandingul personal consta in toate strategiile si actiunile la care recurgi pentru a-ti ghida si construi brandul; inseamna ceea ce faci tu pentru a da forma dorita acestor perceptii, sentimente si opinii pe care iti doresti sa le aiba oamenii despre tine.

La ce iti foloseste un brand personal? E simplu. Daca vrei sa obtii cat mai mult din cariera sau afacerea ta (si indraznesc sa spun, din viata ta), oamenii trebuie sa afle despre tine si despre talentele tale. Dar nu este suficient sa-ti cunoasca numele – trebuie sa le oferi o valoare unica, sa te diferentiezi, pentru ca rezultatele sa fie pe masura.

Un brand personal puternic inseamna ca oamenii vor avea o imagine imediata si concreta despre valoarea ta rationala (ce probleme poti sa rezolvi pentru ei) si emotionala (ce personalitate ai si cat este de placut si usor sa lucreze cu tine). Comunicand clar cine si cum esti, persoanele cu influenta din mediul tau te vor putea sprijini. Fie ca e vorba sa-ti scrie o scrisoare de recomandare, sa te promoveze unor clienti sau sa te prezinte unui contact de pe LinkedIn, le va fi mult mai usor sa te ajute. Iar pe masura ce brandul tau personal devine mai cunoscut, oportunitatile se vor inmulti – joburi, clienti, proiecte, parteneriate, invitatii la conferinte etc. Numele tau va castiga o anumita „greutate” si iti va asigura un momentum care iti va aduce tot mai mult succes in munca ta si in alte lucruri pe care doresti sa le faci. Toate astea inseamna mai multa satisfactie profesionala si personala. Iata de ce spuneam ca un brand personal mai bun inseamna o viata mai buna.

Brandul tau te precede inainte sa intri pe usa si ramane in incapere si dupa ce ai plecat. Si, daca nu il construiesti tu asa cum doresti, altii il vor construi in locul tau!

Despre autoareIulia Bertea, consultant de branding personal; trainer autorizat CNFPA; peste zece ani de experienta in marketing si comunicare; Master in Marketing cu focalizare pe comportamentul consumatorului; formare NLP Inten

Citeste mai mult: http://www.avocatura.com/brandul-personal-pentru-avocati-sau-de-ce-prefer-sa-te-platesc-pe-tine-si-nu-pe–s6890.html#ixzz2M7qv1tYv

Daca vreti sa aflati mai multe despre mediere, va recomandam sa rasfoiti acest site sau sa sunati cu incredere la unul din numerele de telefon afisate la datele de contact .

Mediator Petru Mustateanu – Bucuresti 2013

(Visited 77 times, 1 visits today)
 

Lasă un răspuns