Din aceasta luna, proprietarii masinilor vor putea asista la reparatiile din service-urile auto

 

Service-urile auto vor fi obligate sa asigure proprietarilor de masini posibilitatea de a asista direct sau prin sistem audio-video la activitatile de reparatii sau intretinere pe care le efectueaza, se arata intr-un act normativ publicat in Monitorul Oficial in anul 2013. Noile prevederi se aplica incepand din luna septembrie a acestui an.

Legea nr. 51/2013, publicata in Monitorul Oficial nr. 146, din 19 martie 2013, da posibilitatea proprietarilor de autovehicule sa asiste la lucrarile de reparatii efectuate in service-urile auto.

Practic, conform actului normativ, operatorii economici care desfasoara activitati de reparatii sau intretinere a autovehiculelor vor fi obligati sa puna la dispozitie un spatiu amenajat de unde clientul sa poata vizualiza, direct sau prin intermediul unei camere video, interventiile executate de angajati asupra propriei masini. 

Mai mult chiar, in cazul in care service-urile auto nu indeplinesc aceasta obligatie, beneficiarul are dreptul de a refuza semnarea receptiei activitatilor respective, prevazute in devizul de lucrari. De asemenea, proprietarul masinii poate refuza plata pana ce nu mai are nicio obiectie in ceea ce priveste calitatea lucrarilor efectuate.

Potrivit dispozitiilor, noua obligatie a service-urilor auto intra in vigoare peste 18 luni de la data publicarii in Monitorul Oficial. Cu alte cuvinte, din septembrie 2014, service-urile auto care nu asigura clientilor posibilitatea de a asista la reparatiile propriilor masini risca sa le fie suspendate autorizatiile tehnice de functionare emise de Regia Autonoma „Registrul Autor Roman”. Autorizatiile vor fi suspendate pana la data constatarii indeplinirii obligatiilor.

„Consumatorul are dreptul sa fie direct informat”

Potrivit deputatilor initiatori, masura este necesara intrucat beneficiarul de servicii de reparatii auto si alte activitati de intretinere are dreptul sa fie informat in legatura cu piesele, ansamblele si materialele utilizate, pentru a fi eliminata orice suspiciune ca acestea sunt false, contrafacute, reutilizate, nu au caracteristicile corespunzatoare sau au termen de valabilitate depasit.

„De asemenea, consumatorul are dreptul sa fie direct informat in legatura cu respectarea procedurilor tehnologice si manopera, utilizate in realizarea serviciului respectiv”, au mai explicat deputatii in expunerea de motive.

Proiectul de lege a fost depus la Senat, prima camera sesizata, in luna martie 2012. In septembrie 2012, senatorii au respins propunerea, care a fost inaintata, totusi, Camerei Deputatilor, in luna octombrie 2012, aceasta fiind si camera decizionala. Actul normativ a fost aprobat de deputati si publicat in Monitor abia in 2013.

—–

Puteti consulta AICI Legea nr. 51/2013.

(Visited 26 times, 1 visits today)