Medierea – sustinuta de Asociatia Televiziunilor Locale si Regionale

 

“Medierea este un drept”, campanie initiata de Consiliul de Mediere in perioada februarie – august 2013, si-a propus informarea cetatenilor din Romania cu privire la avantajele medierii. Printre avantajele medierii enumeram: medierea este mai putin costisitoare decat un proces; sedintele de mediere sunt confidentiale, spre deosebire de sedintele de judecata, care sunt publice; solutia apartine partilor, nu mediatorului; la sfarsitul medierii, toate partile au de castigat; 80% dintre conflictele care ajung in fata mediatorilor sunt rezolvate intr-o singura sedinta, in cateva ore; medierea este un drept al cetatenilor, nu o obligatie.

Deoarece nerespectarea procedurilor privind informarea in mediere duce – din august 2013 – la respingerea actiunii in Instanta ca fiind inadmisibila in anumite tipuri de litigii, Asociatia Televiziunilor Locale si Regionale si Golbach Media Romania au decis sa sustina campania Consiliului de Mediere, difuzand peste 4.000 de spoturi la cele 36 de statii TV locale si 2 statii TV nationale.

„Societatea Romana de Radiodifuziune, impreuna cu Asociatia Televiziunilor Locale si Regionale, sunt doi piloni importanti nu doar ai promovarii medierii in Romania, ci si ai trecerii de la o societate conflictuala la una a dialogului. Campania «Medierea este un drept» a insemnat emisiuni despre mediere, actiuni de PR neconventionale, realizate in parteneriat cu institutii publice si organizatii neguvernamentale, difuzari de spoturi, pliante si flyere. A fost o campanie ampla si suntem convinsi ca avem acum mai multi cetateni informati cu privire la mediere si la profesia de mediator”, a declarat Dorin Valeriu Badulescu, presedintele Consiliului de Mediere.

„Consider ca procesul de mediere este, atat in viata de zi cu zi, in general, cat si in business, in special, o dovada de maturitate, un demers evolutiv prin care actorii sociali evita un conflict iminent care se poate finaliza cu pierderi severe pentru ambele parti. Solutia medierii este o intoarcere la paradigma initiala, o reintoarcere la sfatul batranilor, un pas necesar in incercarea gasirii unor solutii simple care adeseori sunt prea usor trecute cu vederea. In ceea ce ne priveste, ne-am dori ca toate problemele inerente activitatilor noastre sa poata fi solutionate prin mediere si de aceea cred ca merita promovate toate demersurile facute in acest sens”, a afirmat Gina Catanoiu, New Business & TV Sales Director Goldbach Media Romania.

„Aplicarea medierii inseamna inca un pas spre normalitate. Asociatia Televiziunilor Locale si Regionale vizeaza oamenii si problemele lor, asa ca era firesc sa ne alaturam acestei campanii de informare. Am cunoscut oameni deosebiti, le doresc mult succes pe acest drum si sunt convins ca vom colabora si in viitor”, a declarat Bogdan Gheorghiu, presedintele Asociatiei Televiziunilor Locale si Regionale. ecomunicate.ro

(Visited 8 times, 1 visits today)